Baska turlu bir sey benim istedigim, Ne agaca benzer, ne buluta benzer; Burasi gibi degil gidecegim memleket, Denizi ayri deniz, havasi ayri hava; Nerde gorduklerim, nerde o bekledigim kiz| Rengi baska,tadi baska. CAN YUCEL

Salı, Mart 06, 2007

BioFach 2007


Arca Atay'in Biofach izlenimlerinden kisa bir bolumu asagida okuyabilirsiniz.

Biofach ve Vivaness olarak 2 ortak fuar organizasyonu tarafından Nürnberg’de düzenlenen Biofach 2007 fuarı 15-18 Şubat tarihleri arasında gerçekleşti. 2006 yılında 37 bin kişinin gezdiği Biofach fuarını bu sene 116 ülkeden toplam 45.273 kişi ziyaret etti. Ziyaretçilerin % 34 ü Almanya dışından gelenler olup bunların çoğunluğunu Avusturya, Hollanda, Polonya, Fransa, İsviçre, İngiltere, İspanya ve İtalya (ki bu sene için “yılın ülkesi” seçilmişti) dan gelenler oluşturdu. Biofach ve Vivaness fuarında toplam 2.566 stand açıldı (2006 da 2.088 adet) ve bu firmaların üçte ikisi Almanya dışından idi.Toplam 80 ülkeden katılan firmalar içinde yoğunluk başta Almanya olmak üzere İtalya, İspanya, Fransa ve Avusturya’dan idi. Mariann Fischer Boel Avrupa Birliği Tarım Sektörü temsilcisi sıfatıyla yaptığı açış konuşmasında AB Organik Kurallarının revize edilmekte olduğunu , Organik Eylem (Action) planının alt yapısının hazırlandığını, AB Logosunun grafik dizaynının değiştirileceğini bildirdi. AB Organik Kuralları (EU Organic Regulation) 2007 ocak ayında yürürlüğe girecekti fakat gerek Alman hükümeti gerekse Alman Çiftçiler Birliği bu kuralların bir takım problemlerin halledilmesi için yetersiz olduğunu öne sürerek bu şekliyle uygulanmasına karşı çıkıyorlar. 7A salonunda yer alan Vivaness’ de doğal kozmetikler, kişisel bakım ürünleri,yıkama ve temizleme ürünleri, doğal kimyasallar 164 firma tarafından sergilendi.Bu tür ürünlere olan talep salonun daimi dolu olan ziyaretçi sayısından anlaşılacağı üzere her geçen yıl artmaktadır. Biofach, dünya çapındaki organik hareketin odaklandığı bir bilgi ve tecrübe takası merkezi olarak da adlandırılabilir. Gerek teşhir gerekse ziyaretçi konumundaki ilgili insanların ülkeler bazındaki organik ürün çeşitliliğini görme olanakları ,organik tarımdan ticaretine kadarki tüm süreçleri hem gezdikleri standlardan hemde fuar kapsamında düzenlenen konferanslardan öğrenmeleri yada bilgilerini arttırmaları mümkün. 4 günlük fuar süresi içinde 150 adet kongre ve forum düzenlendiğini söyleyen yetkililer bu etkinliklerin 8.000 kişi tarafından izlendiğini dile getirdiler.
Dünya üzerinde 31 milyon hektarı geçen (Afrika 1 milyon ha., Asya 4,1 milyon ha., Latin amerika 6,4 milyon ha., Avrupa 6,5 milyon ha., Avustralya 12,1 milyon ha., Kuzey Amerika 1,4 milyon ha.) organik tarım alanı bir çok ülkenin organik tarım sektörünü canlandırmakta ve bu ürünlerin ticaretini de arttırmaktadır. Almanya’da organik ürün ticaretinin cirosu 4 milyar Euro civarında olup, ABD’de ise bu rakam 2005 de 14 milyar dolara ulaşmıştır. Ege İhracatçılar Birliği’nin organizasyonuyla fuara katılan Türk firmaları kurutulmuş, dondurulmuş, konserve edilmiş sebze ve meyveler, çay, salça, hububat, tıbbı ve aromatik bitkilerin üreticileri ve ihracatçıları olarak standlarında müşterileriyle buluştular, yeni ihracat bağlantıları gerçekleştirdiler. Bu yıl Türkiye’den Ege İhracatçıları Birliği vasıtasıyla fuara katılan firma sayısı 1(Bozkurt,Durucu,Etna, Işık, Karali, Nimeks, Puccinelli, Rapunzel, Sanex, Sardes, Sulsan ve Tiryaki) idi.





Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Google
 
Web alterblogalisation.blogspot.com

Alterblogalisation

↑ Grab this Headline Animator