Baska turlu bir sey benim istedigim, Ne agaca benzer, ne buluta benzer; Burasi gibi degil gidecegim memleket, Denizi ayri deniz, havasi ayri hava; Nerde gorduklerim, nerde o bekledigim kiz| Rengi baska,tadi baska. CAN YUCEL

Çarşamba, Şubat 20, 2008

Vikipedi'de Haftanın İşbirliği

Daha once Vikipedi ile ilgili bir yazı yazmıştım. Hatta bir ara Vikipedi içeriğinin geliştirilmesi için katkıda bulunuyordum kendi çapımda. İlgilendiğim konularda kaynak ekliyor, maddeleri toparlamaya calışıyordum. Sonra nedense uzun bir süre siteye girmedim bile. Geçen gün CNN Türk'te Wikipedia'nın kurucusu Jimmy Wales'i izledikten sonra bu projenin ne kadar önemli oldugunu bir kez daha anladım. Bundan böyle daha sık katkı yapmayı düşünmekteyim. Ayrıca Vikipedi'nin "Haftanın işbirliği" imecesini her hafta Alterblogalisation'da yayınlayacağım. Belki birilerinin ilgisini çeker. Bu haftanın işbirliği "Ülkelerine göre coğrafya maddelerini taslak haline getirmek" Tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Vikipedi, Wikipedia özgür ansiklopedi projesinin, 2003'te hayata geçen Türkçe koludur. Kurulduğu günden itibaren Vikipedi, İnternetin en geniş kaynak sitesi olma yönünde ilerlemektedir. Vikipedi'nin içeriği dünyanın her köşesinden gönüllü insanların imece usulü ile meydana çıkardığı açık ve özgür bir ansiklopedidir. Bu site bir wikidir, yani dünya üzerinde İnternet'e bağlı bilgisayarı olan herhangi bir kişi, tüm sayfalarda (hatta bu sayfada bile!) ekleme, çıkartma, düzenleme yapabilir. Yapılması gereken tek şey sayfanın üstünde bulunan değiştir tuşuna basmaktır.

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Google
 
Web alterblogalisation.blogspot.com

Alterblogalisation

↑ Grab this Headline Animator