Baska turlu bir sey benim istedigim, Ne agaca benzer, ne buluta benzer; Burasi gibi degil gidecegim memleket, Denizi ayri deniz, havasi ayri hava; Nerde gorduklerim, nerde o bekledigim kiz| Rengi baska,tadi baska. CAN YUCEL

Pazar, Temmuz 13, 2008

Küresel Isınma-Anket sonucu

Son ankette küresel ısınmayı önlemek için neler yapıyorsunuz diye sormuştum. Aklıma yeni bir anket sorusu gelmediğinden bu anketi uzunca bir süre tutmak zorunda kaldım. Pazar günü nihayet yeni bir soru bulunca ve 200 kişinin de cevapladığını görünce sonlandırdım. Oylamaya katılanların 65'i enerji tasarrufu yaptığını söylemiş ki bu tüm katılanların üçte birine tekabül ediyor. Ardından 33 kişi ile"Az "tüketiyorum"diyenler geliyor. Bu iki şıkkın toplamı yüzde 50 ediyor. Bireylerin karbon ayak izlerini azaltmada bilinçlendiğini söyleyebiliriz. Tabii ki sadece bu ufacık anketin sonuçlarına bakmıyoruz. iklim değişikliğinin önüne geçebilmenin en zor ama etkili yollarından biri siyasi iktidarları, uluslararası kuruluşları uyarmak, farkındalıklarını arttırmak ve harekete geçmeleri için dönüştürmek. Siyasette ve sivil toplum faaliyetlerinde küresel ısınmayı ( uzmanlar küresel iklim değişikliği dememizi öneriyorlar çünkü tek parametre ısınma değil) ajandalarının başına yerleştirenler son yıllarda arttı. Çevreci sivil toplum örgütleri ile çalışanlar ve siyasi faaliyet yürütenlerin toplamı % 13 oranında gözüküyor. Bu mücadelede çevre eğitimi de genci yaşlısı ayırd etmeden büyük önem taşıyor. Anketimizde karşılığı % 8. Cevapların hepsini yapıyorum veya hiçbirini yapmıyorum diyenler birbirine yakın oranlarda: % 16-%14. Yenilenebilir enerji kullanımının ülkemizde bireysel boyuta inidirilmesi henüz çok zor olduğu bir gerçek. Bunun istisnası kıyı şeridindeki güneş panelleri olabilir. Ankette karşılığı %1.
Çevre yatırım fonu alıp almayacağınızı söylemek için yeni ankette oy kullanabilirsiniz.

Etiketler: ,

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Google
 
Web alterblogalisation.blogspot.com

Alterblogalisation

↑ Grab this Headline Animator