Baska turlu bir sey benim istedigim, Ne agaca benzer, ne buluta benzer; Burasi gibi degil gidecegim memleket, Denizi ayri deniz, havasi ayri hava; Nerde gorduklerim, nerde o bekledigim kiz| Rengi baska,tadi baska. CAN YUCEL

Perşembe, Ekim 12, 2006

Orhan Pamuk

Cizgi-Vahit Akca
Orhan Pamuk Nobel Edebiyat odulunu aldi. Cok sasirdim.Birkac gundur gazetelerde Orhan Pamuk ile ilgili haberlere rastliyordum ama odulun sahibinin bugun aciklanacagini bilmiyordum. Saniyordum ki ilk etapta adaylar belirlenecek ve Pamuk'un bu adaylar arasinda olup olmadigi 12 ekim'de aciklanacak. Ozellikle Pamuk uykusuz bir gece gecirecek diye yazildiginda bir anlam verememistim. Ogelene dogru gazeteler bakinca tum mansetlerde Pamuk, Nobel, odul kelimelerini gordugumde uyandim. Tebrik ediyorum. Turk edebiyatinin ozellikle gelecegi icin cok onemli oldugunu dusunuyorum bu odulun. Pamuk'un siyasi durusundan cok kalemiyle bugunlere geldigini dusunuyorum. Pamuk'un modern Türk toplumundaki değişimleri ve kimlik sorunlarını eserlerine konu yaptigi icin bu odule layik goruldugu bir gercek (The Guardian). Gerci kotu bir tesaduf eseri Ermeni soykirim tartismalarinin ustune geldi bu odul ve bir edebiyat odulu cercevesinde degerlendirilmeyecek olmasi biraz uzucu. Az gazetelerin Pamuk ile ilgili haberlerine tekrar baktim ve haberin verilis tonunun ozellikle Hurriyet'te degistigini gordum. Mansete "Nobel'e Ermeni golgesi dustu" cekilmis ve uzerine "Tepki yagiyor" ibaresi konulmus. Tepkiler kendi okurlarindan yagmis ki yarisina yakini yazari tebrik ediyor. Belki yarin daha derin yorumlar ve elestiriler okuma sansimiz olur. Kendi adima daha once okuma firsati bulamadim kitaplarini okumaya baslayacagim Orhan Pamuk'un. (Kara Kitap, Yeni Hayat)
Yayımlanmış eserleri
Cevdet Bey ve Ogullari , roman, İstanbul, Can Yayınları, 1982
Sessiz Ev, roman, İstanbul, Can Yayınları, 1983
Beyaz Kale, roman, roman, İstanbul, Can Yayınları, 1985
Kara Kitap, roman, İstanbul, Can Yayınları, 1990
Gizli Yüz, senaryo, İstanbul, Can Yayınları, 1992
Yeni Hayat, roman, İstanbul, İletişim Yayınları, 1995
Benim Adım Kırmızı, roman, İstanbul, İletişim Yayınları, 1998
Öteki Renkler, yazılarından ve söyleşilerinden seçmeler, 1999
Kar, roman, İstanbul, İletişim Yayınları, 2002
İstanbul: Hatıralar ve Şehir, anı, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları (YKY), 2003
Daha fazla bilgi icin:

1 Comments:

Anonymous Adsız said...

tabular ve edebiyat adına sevindiciri bir gelişme.

10:23 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Home

Google
 
Web alterblogalisation.blogspot.com

Alterblogalisation

↑ Grab this Headline Animator