Baska turlu bir sey benim istedigim, Ne agaca benzer, ne buluta benzer; Burasi gibi degil gidecegim memleket, Denizi ayri deniz, havasi ayri hava; Nerde gorduklerim, nerde o bekledigim kiz| Rengi baska,tadi baska. CAN YUCEL

Cuma, Ocak 26, 2007

Lazkiye Devlet Tiyatrosu Antakya'daydı


20-21-22 ocak tarihlerinde Suriye'den Lazkiye Devlet Tiyatrosu, Hatay Amatör Sanatçılar Derneğinin davetiyle Antakya'ya geldi.21 Ocak'ta Kültür Merkezinde Aziz NESİN'in yazdığı "SEN GARA DEĞİLSİN" adlı oyunu 2 seans olarak sahnelediler. Mustafa Vejdi Koçak'in izlenimlerini alterblogalisation ile paylaştı.
20 ocakta dostlarımızı Yayladağı kapısından aldık,çiçekle karşıladık...sevinçliydiler...onları otellerine bıraktım yemeğe götürdüm..gezmelerini sagladım,tarihi turistik yerlere götürdük,ertesi gün prova ve sahne...iyiydiler,farkli bir sahneye koyuş tekniği...iyi oyunculuk...ağır oyun ,özellikle 3 oyuncunun işi zor...ama usta oyuncuydular...seyirciyi içlerine aldılar...pür dikkat...ağır bir arapça...anlaşılamayan sözcükler varsa da .genel tema belli,bizleri yönetenuyanık,üç kağıtçı yöneticiler..ve halkýn başına gelenler...sefalet.işsizlikve acı....oyunda protokolün olmayışı onları önce üzdü...bizimle konuştular,arkadaþlar anlattı onlara..duyarsızlığı..amerikancı politikayı, korkuyu...işadamlarnın sponsor olmaktan bile korkmaları,komedyayı ve de tragedyayı...hep birlikte gülüştük...elimizden geldiğince konukseverliğimizi gösterdik...evimize götürdük..yerel yemekleri tanıttık.çarşıda 2 ytl için çorapçýda tartýþmalarý,þöförün deri çeket alacağım deyip kaybolması,vs.vs.Ve 22 ocak pazartesi günü,onların küçük otobüsü,sedat hocanın aracı ve benim aracım..bir ara benim plakayı siyaha boyamayı düþünmem...çünkü onları protokol karşılamalıydı diye düşündüğümden...ve sınırdayız..vali yardımcısının elinden öpüşüm,vasat bir duygulanma...ve bana sıcak sözcükler....onurlandım..tiyatro adýna sanatçılar adına mutlu oldum...soluğum kesildi...insan bazı gerçekleri söyleyemiyor..utanıyorum çünkü..kötü sözcükleri kabul etmiyor insan olan...el sallayarak uðurlama...ve gökyüzüne bakışım...yaşasın tiyatro.

Fotograf ve ayrintilar icin
www.hataytiyatro.com

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Google
 
Web alterblogalisation.blogspot.com

Alterblogalisation

↑ Grab this Headline Animator